Nyt fra DBU

Trænere skal på holdkort i DBU Sjællands rækker

Fra sæsonen 2020/2021 er der krav om, at trænere skal påføres holdkortet i alle DBU Sjællands rækker, hvor der i forvejen udfyldes holdkort. En beslutning der er truffet på baggrund, af et ønske om større gennemsigtighed på banerne

Sæsonen 2020/2021 står for døren, og som et nyt tiltag, skal der i de rækker, hvor der i forvejen udfyldes holdkort (U11 og op) nu tilføjes en træner på holdkortet.

Trænere på holdkort skal give øget gennemsigtighed

Lige så vel som at der i dag skal tilføjes spillere til holdkortet for at kunne påvise, hvem der deltager i den pågældende kamp, er det samme argument der ligger til grund for at træneren nu skal tilføjes holdkortet.

Krav om træner på holdkort

I DBU Sjællands rækker vil det være sådan, fra sæsonen 2020/2021, at man som minimum skal tilføje én træner til holdkortet.

Tilføjer man ikke en træner til holdkortet, vil man i app’en eller KlubOffice, få en advarsel om at holdkortet ikke er korrekt udfyldt.

Da der er tale om en tilvænningsperiode, og holdkortindberetterne lige skal vænne sig til det nye krav om træner på holdkort, vil det i første omgang ikke afføde disciplinære konsekvenser såfremt, man ikke er lykkedes med at tilføje en træner til holdkort.

Den nye ordning med en træner på holdkortet, vil blive evalueret til vinter, efter første halvdel af sæsonen 2020/2021.

///////////

Sådan tilføjes træner til holdkort

At tilføje en træner til holdkortet, er lige så simpelt som at tilføje en spiller.

Når du næste gang åbner Fodbold app'en - eller Mit DBU - for at udfylde holdkort, vil du se et nyt felt i bunden af skærmen - 'Officials'.

Du bliver i første omgang præsenteret for de personer på holdet, der er oprettet som holdkontakter i KlubOffice.

Hvis ikke de personer, der er med ved kampen, bliver vist i den oversigt, kan du søge blandt alle personer, der er oprettet i klubben.

Du kan også søge blandt klubbens spillere.

Finder du heller ikke her den person, du søger, kan du nederst på holdkortet vælge feltet 'ikke registreret official'.

Hjælp til at udfylde holdkort

Hvis ikke du sætter en official på, er holdkortet ikke udfyldt korrekt. Det får du besked om fra udråbstegnet i toppen af skærmen.

Hvis du går ud af holdkortet - uden at have udfyldt det korrekt - får du også en fejlmeddelelse, som vist på billedet til højre.

Det gælder også, hvis ikke du har sat et tilstrækkeligt antal spillere på holdkortet